Тростянецька Філія №4
І-ІІ ступенів
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

Нд, 23.02.2020, 04:21
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Файли
Нормативно-правова база [3]
Плани роботи [3]
З досвіду роботи [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » З досвіду роботи

З досвіду роботи учителя зарубіжної літератури Люлько Т.І.
04.02.2016, 12:07

Описание: E:\люлько.tif

 

 

ОПИС ДОСВІДУ

 

з науково-методичної проблеми

«Формування й удосконалення культури

здоров’я засобами вивчення творів

світової літератури з використанням

елементів IКТ на уроках російської мови та світової літератури»

 

вчителя математики російської мови та зарубіжної літератури

Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4

Тростянецької районної ради Сумської області

 

Люлько Тетяни Іванівни

 

Час не стоїть на місці. Людство завжди перебуває у пошуках нових ідей i цей процес розпочинається саме зi шкільної парти. Час змінює стандарти, стереотипи, потреби, i сьогодні школа теж потребує реформування.

Однією з головних проблем України, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження i зміцнення здоров’я дітей.

Учитель вважає, що важливою ознакою сучасного уроку є використання здоров’язберiгаючих технологій.

Ще 5-7 років тому ніхто не міг спрогнозувати, що на одному з перших місць буде стояти питання про здоров’я учнів. Адже сьогодні, вступаючи до школи, 85% дітей мають проблеми зi здоров’ям.

У класифікації освітніх технологій останнім часом виокремилася нова група здоров’язбережувальнi освiтнi технології. Її мета – забезпечити дитині можливість збереження здоров’я під час навчання в школі, сформувати в неї необхідні знання, уміння та навички щодо здорового способу життя, навчити використовувати отримані знання в повсякденному житті.

Шостий рік головним завданням нашого педагогічного колективу є збереження і зміцнення здоров’я наших вихованців, формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя у вчителів, учнів та їхніх батьків.

Мета сучасної школи – підготовка дітей до життя. Здійснення означеної мети можливе за умови запровадження здоров’язберігаючої педагогіки.

 Працюючи над проблемою «Формування й удосконалення культури здоров’я засобами вивчення творів світової літератури з використанням елементів IКТ на уроках російської мови та світової літератури», Тетяна Іванівна поділитися досвідом, які здоров’язбережувальні технології використовує на уроках російської мови та світової літератури.

Використання ІКТ на уроках літератури та мови – вимога часу. Звичайно, комп’ютер не повинен замінювати живого слова, але він дає змогу зробити урок літератури значно ефективнішим.

При вивченні біографії письменника учні по своїй ініціативі готують мультимедійні презентації про життя та творчість письменника (підготовлені презентації О.Пушкіна, Р.М.Рільке, В.Маяковський, С.Єсенін, Б.Ахмадуліна та ін.).

Під час проведення уроків позакласного читання використовуює відеоматеріали (К.Паустовський «Теплий хліб», О.Островський «Снігуронька», О.Грін «Пурпурові вітрила»).

Використовує рольові  ігри, що сприяє активізації пізнавальної діяльності учнів (були проведені прес-конференції із Пастернаком, Бальзаком, Достоєвським).  Проводить заочні екскурсії на острів Робінзона Крузо, в будинок-музей А.Чехова в Сумах, на батьківщину М.Гоголя.

На слово «казкотерапія» люди реагують по-різному. Часто її сприймають як дитячу терапію зовсім не корисну для дорослих. Але це не так. Для кожного віку існують свої казки. Ця психотерапія допомагає отримати почуття захищеності у світі, надає можливість пережити різні життєві ситуації, зрозуміти та виховати себе, приміряти на себе ролі поганих та добрих героїв.

У 5 класі на уроках літератури діти складають  свої казки, слабкі учні складають казку за поданим початком чи зразком. На уроках російської мови використовує лінгвістичні казки.

Всі знають, що у музиці знаходиться величезний здоров’язміцнюючий потенціал. Вона допомагає знімати стреси, стимулювати роботу мозку, підвищити засвоєння матеріалу, сприяє естетичному вихованню. Звук – це енергія. Розповіді під музичний супровід залишаються у пам’яті дитини набагато довше. Крім того, учень, випадково почувши цю музику, згадує про цікавий урок. Учитель  використовує  цю технологію для емоційного налаштування учнів на сприйняття матеріалу, створення певного настрою, при вивченні поетичних творів, виконанні творчих завдань. Універсальною є музика П.Чайковського «Пори року».

На кожному уроці проводить фізкультхвилинки, комбінує  вправи для очей, рук, ніг, шиї. Для зняття втоми з очей на дошці малює прямокутник зі стрілочками. Діти водять очима за стрілочками:

 

                                                           
       
 
     
  • вертикальні рухи очей «вгору-вниз»;
  • горизонтальні рухи «вправо-вліво»;
  • повести очима за стрілкою годинника і проти неї.

 

 
     
 
   
     
 
 
 
       
 
 
   
     
 
 
 
       
     
 
 
       
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дітям дуже подобаються віршовані фізкультхвилинки:

Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи нам робити.

Із-за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись,

І до сонця потяглись.

 

Ставлення учнів до свого здоров’я є основою здоров’язбереження. У зв’язку з цим пропаганда здорового способу життя через валеологічне та екологічне виховання засобами уроків є складовою у розв’язанні проблеми здоров’язбереження.Тетяна Іванівна  розробила дидактичний матеріал для 5 класу із російської мови (загадки, прислів’я, приказки, скоромовки, тексти диктантів, мовленеві теми), які ілюструють різні комунікативні ситуації і допомагають усвідомити важливість збереження власного здоров’я.

Добираючи тести для різних видів диктантів, аудіювання, читання, колективної роботи, дбає, щоб вони були спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я учнів. Використовує у 5-6 класах на уроках російської мови теми: «Здоровье – бесценный дар», «Увлечение спортом», «Вредные привички», «Режим дня» та інші. Наприклад, при вивченні теми «Числівник» використовувала текст і завдання до нього.

Послухайте текст

«Спорт нужен человеку для здоровья и правильного развития. Он даёт возможность раскрыть неисчерпаемый потенциал организма. Физические возможности каждого из нас очень велики. Зачастую человек выносливее, чем он думает о себе. Как подсчитали учённые, ученик начальной школы на протяжении учебного года переносит в своем рюкзаке груз, предназначенный для шести железнодорожных вагонов.

Л. Гофмаер из немецкого города Регенсбурга на руках преодолел расстояние до Мюнхена в 132 км за 36 часов. Таких примеров множество. Дружите со спортом. Он поможет вам воспитать в себе волю, стойкость, настойчивость, веру в собственные силы. А эти качества нужны, чтобы достичь успеха в жизни».

Після текстові завдання:

  1. Задайте вопрос по содержанию первого предложения соседу по парте.
  2. Определите тему, идею текста. Озаглавьте текст. Какова роль числительных?
  3. Какая информация вас заинтересовала? Приведите известные вам факты, которые свидетельствуют о неисчерпаемых резервах человеческого организма.
  4. Какова роль спорта в пополнении этих резервов?
  5. Какие черты характера поможет вам воспитать в себе спорт?

 

Диктант

Береги здоровье

Просыпайся не позднее семи часов утра. Начинай свой день с утренней зарядки. Гимнастика укрепляет здоровье. Каждый день мой с мылом лицо, уши, шею. Перед сном мой ноги. Мой руки с мылом перед едой, после работы, после игры с друзьями, после туалета.

Запомни! Грязные руки – источник многих болезней. Будь чистым и опрятным.

Береги зрение. Читай и пиши только при хорошем освещении. Свет от окна и лампы должен падать слева.

Не читай в кровати: это вредно.

 

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

То ж давайте виховувати здорову, творчу й мислячу особистість!

Література

Учитель творчо, сучасно підходить до проведення своїх уроків. ділиться досвідом роботи, як на рівні навчального закладу так і на рівні району, проводить майстер класи, вела району школу педагогічної майстерності учителів російської мови, брала участь в педагогічних конкурсах, займає активну життєву позицію.

 

Заступник з  навчально-виховної роботи                     Н.В.Назаренко

 

Категорія: З досвіду роботи | Додав: учитель
Переглядів: 553 | Завантажень: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Фотоальбом
Copyright MyCorp © 2020