Тростянецька Філія №4
І-ІІ ступенів
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

Нд, 23.02.2020, 03:31
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Файли
Нормативно-правова база [3]
Плани роботи [3]
З досвіду роботи [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » З досвіду роботи

З досвіду роботи учителя української мови та літератури Столяренко Л.М.
04.02.2016, 12:37

Столяренко Людмила Михайлівна,

учитель української мови й літератури

Тростянецької загальноосвітньої школи

І-ІІІступенів №4

Тростянецької міської ради Сумської області

 

 

Опис досвіду роботи в міжатестаційний період

 

 

На сучасному етапі людина, її життя й здоров’я визначаються як найвищі цінності, саме вони є показником цивілізованості суспільства, головним критерієм ефективної діяльності всіх його сфер.

Упродовж п’яти років працювала над проблемою «Формування здоров’язберігаючих навичок і вмінь учнів компетентно орієнтуватися в інформаційному просторі засобами художнього слова».

Свою роботу спрямовувала на виявлення навчальних можливостей учнів, формування в них творчо-наукових здібностей. Уся система педагогічної діяльності підпорядкована основній меті - розвитку особистості та її вихованню. Велику увагу приділяю вивченню мови та літератури як об’єкту пізнання. Працюють над тим, щоб предметом вивчення була не тільки нормативна складова мови (набір її правил), але й взаємозв’язки мови з духовним життям народу, щоб на уроках учні пізнавали історію, культуру, традиції, менталітет свого народу.

Основні завдання:

* Створення й забезпечення на уроках умов, що сприяють збереженню та зміцненню фізичного й психічного здоров’я учнів.

*Підвищення ефективності уроку шляхом використання інноваційних технологій.

* Переорієнтація з пасивних форм навчання на активну творчу працю.

* Удосконалення фахової майстерності.

* Формування в учнів креативної компетентності – бажання та вміння діяти

не за зразком, а оригінально.

* Формування інтелектуальної компетентності, тобто уміння застосовувати

здобуті знання в нестандартних ситуаціях.

 

На своїх уроках використовую методи та форми диференційованого навчання (тестування, складання алгоритмів, опорних конспектів, таблиць, індивідуальні завдання, робота в групах, парах); Особистісно зорієнтованого навчання ( мікрофон, ланцюжок, творчі завдання); Проблемно-дослідницькі технології ( займи позицію, дискусія, дослідження-характеристика, віртуальні екскурсії, представлення презентації) .

У структурі уроку використовую такі елементи, як: привітання, з’ясування самопочуття, релаксація, оздоровчі вправи, рефлексія, прощання.

Розв’язати поставлені завдання щодо здоров’язбереження на уроках української мови допомагає реалізація соціокультурної змістової лінії чинної програми, що здійснюється через підбір лексичного матеріалу до уроку, текстів для аудіювання та читання мовчки.

Незмінним матеріалом є прислів’я, приказки, фразеологізми про здоров’я та цінність життя, на основі яких можна проводити різні мовні завдання.

Ефективним є складання діалогів, пов’язаних з життєвими ситуаціями на тему здоров’я («Працездатність і відпочинок», «Шкідливість довготривалого користування компю’тером», «Веселий сміх – міцне здоров’я»).

 

  • ля дидактичного матеріалу підбираю завдання, в яких прослідковується тема здоров’язбереження. Важливими на уроці є валеологічні блоки. Це цікава інформація, пов’язана зі здоров’ям чи оздоровленням, що може знадобитися в житті. Тому розробила дидактичний матеріал валеологічного змісту «Здоров’я - цінність нашого життя».

У своїй практиці для пояснення нового матеріалу, контролю знань учнів, організації самостійної роботи, розвитку творчої активності використовую інформаційно-комунікаційні технології.

Найбільш ефективним видом роботи на уроках української мови й літератури вважаю використання комп’ютерного тестування, яке із зацікавленістю сприймається учнями та розв’язує питання щодо швидкого й об’єктивного оцінювання.

Упроваджую сучасні педагогічні інтерактивні методи навчання, інформаційно – комунікаційні технології, презентації, які забезпечують активні види діяльності учнів, залучають їх до творчого процесу пізнання, дослідження проблем, формування власної думки та самореалізації.

 

Результативність роботи з учнями

2013-2014 н.р

  • Турчина Аліна(5кл.) – ІІ етап Міжнародного конкуру знавців рідної мови ім. П.Яцик (ІІ місце)
    1. н.р
  • Турчина Аліна( 6кл.) – ІІ етап Міжнародного конкуру знавців рідної мови ім. П.Яцик (ІІ місце); переможець районного конкурсу “Майстер орфографії”

2015-2016 н.р

  • Турчина Аліна(7 кл.) – ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури (ІІ місце )
  • Турчина Аліна(7 кл.) – ІІ етап Міжнародного конкуру знавців рідної мови ім. П.Яцик (ІІ місце)
  • Турчина Аліна(7 кл.), Анісковець Лілія(9 кл.) - переможці районного конкурсу “Майстер орфографії”
  • Набока Ганна (11 кл.)- обласний конкурс “Я гордий тим, що українцем звуся”

2016-2017 н.р

  • Турчина Аліна(8 кл.) –ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури (ІІ місце )
  • Турчина Аліна(8 кл.), Павленко Юлія(5 кл.) -переможці районного конкурсу “Майстер орфографії”
  • Чернишова Анастасія(10 кл.)- районний конкурс юних майстрів художнього слова “ Живи, Кобзарю, в пам’яті людській”

2017-2018 н.р

  • Турчина Аліна(8 кл.) –ІІ етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури (ІІІ місце )

 

Результативність моєї роботи

Призер (ІІ місце) районного туру обласного конкурсу “Золоте серце – 2013” . Нагороджена Грамотою відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації Сумської області

2013-2015рр. Керівник районної школи професійної майстерності вчителів української мови та літератури. Нагороджена Грамотою Тростянецької районної ради Сумської області.

  • 2017р. Участь у районній науково - практичній конференції вчителів - філологів “Учитель - філолог у системі компетентісно орієнтованого навчання”. Нагороджена Грамотою відділу освіти Тростянецької районної державної адміністрації Сумської області за досягнення результатів у роботі над єдиною науково-методичною проблемою району.
  • 2018 р. Свідоцтва про представлення на Всеукраїнському рівні власних педагогічних розробок, що пройшли редакційну експертизу і є доступними для загального ознайомлення на сторінках освітнього проекту “На Урок” (номінації: “Педагог місяця”; “Українська мова”; “Класний керівник”- Імісце; “Українська література”- ІІмісце.)
  • Член журі районних конкурсів: “Учитель року -2015», « Портфоліо досягнень сучасного педагога” (2013-2016рр.)
  • 2018р. Сертифікати (8) за участь у Всеукраїнському конкурсі методичних розробок .
  • Керівник шкільного методичного об’єднання вчителів-філологів.
  • Виступи на педагогічних і методичних радах, батьківських зборах.
  • Розробила дидактичний матеріал валеологічного змісту «Здоров’я - цінність нашого життя» з української мови для перевірки знань учнів з орфографії, пунктуації, морфології, синтаксису, а також з метою формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.
  • Розробила виховні заходи здоров’язберігаючого спрямування для учнів 5-11 класів. Підготувала батьківські збори різних форм проведення (з метою надання батькам педагогічних консультацій).

 

Поділяю думку Василя Сухомлинського: «Учитель має право вчити інших допоки вчиться сам». Не зупинятися в пошуках творити себе, бути щасливим і дарувати щастя іншим - тільки так можна відчути задоволення від своєї праці.

 

Бажаємо колегам

В віри розсудливої, Систематично вживайте

Ч чарівності приємної, бальзам мудрості,

И імені чистого , коктейль творчості,

Т теплоти родинної, каву бадьорості,

Е економії розумної, відвар пунктуальності,

Л людяності щирої, настій терпимості,

Ю юності сердечної, екстракт людяності...

 

Виконуйте це ретельно і будете вічно молодими!

 

 

Категорія: З досвіду роботи | Додав: учитель
Переглядів: 620 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Фотоальбом
Copyright MyCorp © 2020