Тростянецька Філія №4
І-ІІ ступенів
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

Нд, 23.02.2020, 04:35
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Файли
Нормативно-правова база [3]
Плани роботи [3]
З досвіду роботи [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » З досвіду роботи

З досвіду роботи учителя початкових класів Півень Н.О.
04.02.2016, 12:35

 

Опис досвіду роботи

над науково – методичною проблемою

«Формування здоров'язбережувальних компетентностей молодших школярів засобами гри»

учителя початкових класів Тростянецької загальноосвітньої школи

І – ІІІ ступенів №4

Тростянецької районної ради Сумської області

Півень Наталії Олександрівни

 

Турбота про здоров’я – це найважливіший труд вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їх духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні сили. 

 В. Сухомлинський

 

 

У Національній доктрині розвитку освіти України в ХХI ст. відзначається, що пріоритетним завданням системи освіти є навчання людини відповідальному ставленню до власного здоров’я та здоров’я оточуючих.

Тому метою сучасної школи вважає Наталія Олександрівна є  виховання здорового покоління.

Свою педагогічну  діяльність націлює на   усвідомлення учнями того, що здоров’я - це дар не тільки для людини, а й для суспільства; розширює уявлення про способи відтворення та збереження своїх фізичних,інтелектуальних,психоемоційних, творчих ресурсів; спонукає турбуватися про своє здоров’я; розвиває бажання підтримувати традиції здорового способу життя; сприяє позитивному настрою та бажанню займатися фізичними вправами;  формує дружні взаємини між дітьми; виховує бажання постійно займатися фізичним удосконаленням.

Основою усієї педагогічної роботи в цьому напрямку вважає особисте ставлення вчителя до збереження та зміцнення здоров’я у школярів. Від педагога  залежить, чи впаде зерно турботи про своє здоров'я у душу дитини. І як зробити так, щоб воно проросло та в майбутньому дало щедрий врожай.

Знання, володіння й застосування здоров’язбережувальних технологій є важливою складовою професійної компетентності сучасного педагога.

Для реалізації індивідуального підходу до учнів  впроваджує диференційоване навчання. Використовуючи його, підвищує рівень пізнавальної активності, навчальної мотивації. Школярі краще засвоюють знання,  зменшують психічну напругу, підвищують рівень успішності в навчанні,  покращується адаптація дитячого організму до різних факторів зовнішнього та внутрішнього середовища.

Найважливішим та основним формуючим чинником здорового способу життя є оптимальний руховий режим. З метою профілактики стомлення, порушення постави, зору учнів проводить  на уроках фізкультхвилинки, гімнастику для очей при навчанні письму, читанню, математики та ін.

Упровадження фізкультхвилинок під час уроків, ігор на перервах та перед початком занять дозволяє її учням задовольнити потребу в підвищеній руховій активності.

Велике значення для зміцнення здоров'я школярів та залучення їх до  здорового способу життя має проведення спортивних змагань у позаурочний час. Широко  застосовує  ігровий  метод, який сприяє формуванню у дітей позитивного ставлення до занять фізичною культурою. Під час спортивних змагань закріплює навички виконання фізичних вправ, розвиває спритність, сміливість, координацію рухів.

Одним із пріоритетних напрямів у формуванні особистості  є забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей, охорона та зміцнення їхнього здоров’я. Отже, школа та вчитель несуть правову та моральну відповідальність за здоров’я вихованців. Вони створюють позитивну ауру, культ здоров’я в класі, в школі, сім’ї.

 

На сучасному етапі найбільш актуальним залишається формування високодуховної, інтелектуальної, морально активної та творчої особистості.

Ключові компетентності формує на міжпредметній основі. Вони є інтегрованим результатом предметних і міжпредметних компетентностей, реалізують взаємозв’язок навчання, виховання й розвитку учнів.

Працюючи над проблемою «Формування здоров'язбережувальних компетентностей молодших школярів засобами гри»   значну увагу приділяє чіткій мотивації навчання, широкому використанню наочності, дидактичним іграм, застосуванню інтерактивних форм навчання ( робота в групах, уроки-подорожі, екскурсії, вікторини, естафети), які сприяють формуванню та розкриттю творчих та комунікативних здібностей: уміння слухати, висловлювати свою думку, переконувати, підвищувати рівень загально пізнавальної, здоров'язбережувальної та мовленнєвої культури.

Щоб реалізувати себе повністю в майбутньому житті особистість має бути компетентною в різних сферах діяльності вважає Наталія Олександрівна. У своїй роботі головну увагу приділяє розвитку й  формуванню здоров'язбережувальної компетентності, яка включає:

– сформованість навичок здорового способу життя;

– уміння долати труднощі;

– здатність адаптуватися до змін у середовищі;

– сформованість оптимістичного ставлення до життя.

На її думку, пріоритетною діяльністю  кожного учителя на сучасному етапі повинно бути збереження й зміцнення здоров’я дітей, формування позитивної мотивації та здорового способу життя в учнів та їхніх батьків.

Вона переконана, що сучасні педагоги повинні навчити дитину компетентно обирати свій життєвий шлях, зважаючи при цьому на свої здібності та можливості, ставити перед собою завдання для самовдосконалення, саморозвитку, самовиховання, самоосвіти.

Життя й здоров’я визначаються як найвищі людські цінності. Саме вони є показником цивілізованості суспільства, головним критерієм ефективної діяльності всіх його сфер.

Видатний педагог В.Сухомлинський стверджує, що безперечними факторами успішності розв'язання проблеми формування здорової дитини є узгоджена взаємодія сім'ї й школи, батьків і педагогів, а також позитивний вплив особистості вчителя на процеси здорового розвитку учнів.

Наталія Олександрівна вивчає і запроваджує у своїй роботі з учнями кращі зразки народної творчості, використовує літературу, яка присвячена питанням збереження й поліпшення духовного та фізичного здоров’я дітей, вибирає комплекси ритмічної гімнастики, вправи на дихання,  для «слухняних пальчиків », які використовую в ході навчальних занять. Вони сприяють корекції здоров’я і профілактиці захворювань дітей, знімають м’язову втому й раціональні щодо витрат часу. Проводить фізкультхвилинки, вправу «Лазерний зайчик», використовую  масажери «Килимки здоров’я» (на цупкій тканині нашиті ґудзики)— для збереження високої працездатності протягом уроку.

На своїх заняттях застосовує "Пальчикові" ігри , які являють собою віршовані рядки, що ілюструються за допомогою ритмічних рухів рук, пальчиків. Під час проведення гри, налаштовує учнів на гарний настрій, навчає правильно вимовляти кожен звук, заздалегідь продумати всі рухи й поступово їх повторювати.  Наприклад, такі ігри, як «Моя сім’я», «Яєчко у гніздечку», «Дружні пальчики», «Сонечко» подобаються дітям. Вони викликають у них радість, задоволення.

Казкотерапія – це самий давній спосіб терапії, який виник майже тоді, коли люди навчилися розмовляти. Використання цього прийому виховує у  її учнів почуття доброти, дружби, взаємодопомоги. Казкотерапію застосовує на класних годинах, уроках читання.

Гра – завжди була найулюбленішою формою роботи для дітей, особливо молодшого шкільного віку.. Завдяки ігровій терапії учні привчаються сміливо висловлювати свою думку, самостійно приймати рішення («Розв’яжи вузлик», «Впіймай звук», «Телеграфісти», «Плутанка»).

 

Виховну роботу одночасно спрямовує на всебічний моральний розвиток школярів, оволодіння ними здоров’язбережувальних знань. При цьому зважає на нерівномірність виховання, неоднакову активність вихованців у різних сферах діяльності.

Для досягнення поставленої мети намагається урізноманітнювати виховні заняття, проводячи їх у формі бесіди, рольової чи рухливої гри, усного журналу, заочної подорожі, інсценізації віршів, казок, оповідань, спортивних змагань, конкурсів, вікторин, трудових операцій, свят, прогулянок, екскурсій тощо. Для закріплення правил протипожежної безпеки розробила сценарії виховних годин: «Сірничок малий, а біда велика. 101 – це служба порятунку», «Сам удома. Безпечні ігри», «Змагання з протипожежної безпеки на кращого знавця правил», бесіди з правил дорожнього руху: «Береженого бог береже», «Дорога до школи. Правила переходу вулиць і доріг», свято «Вивчи Правила, знай і завжди їх пам’ятай».

ЇЇ вихованці приймали участь у загальношкільному конкурсі малюнків на асфальті «Здоровим будь!»(І місце), спортивному святі «Відкриття шкільної спартакіади» (І місце), конкурсі малюнків «Увага! Діти на дорозі!» (ІІ місце) , районному етапі обласного природничо–математичного конкурсу «Совенятко» (ІІ місце), зайняли призові місця у Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Колосок» , Всеукраїнському конкурсі з українознавства «Патріот», Всеукраїнській українознавчій грі «Соняшник», в районному етапі Всеукраїнського конкурсу «Добрик крокує планетою» (ІІ місце).

Учитель вважає, що запорука ефективної взаємодії школи  та сім’ї – педагогічна підготовленість батьків до виховання своїх дітей. Розробила для батьків рекомендації щодо умов успішного фізичного виховання   в сім’ї, поради щодо гігієнічного виховання школярів, як основи здорового способу життя і моралі, проблем організації вільного часу та відпочинку учнів.

У своїй роботі використовує, як традиційні, так і нетрадиційні форми проведення уроків. Відповідно до обраного типу уроку застосовує такі інтерактивні методи навчання, які створюють найсприятливіші умови для міжособистісної взаємодії  учнів. Серед них: робота в парах, групах, «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Навчаючи-навчаюсь», імітаційні ігри, рольові ігри (інсценізації).

Використання ІКТ на уроках дає їй можливість впроваджувати групові та індивідуальні форми навчання в умовах класно-урочної системи організації навчального процесу; підвищувати  пізнавальний інтерес учнів; забезпечувати диференційований підхід до вивчення предмету.

Для впровадження і реалізації завдань науково-методичної проблеми розробила уроки з використанням здоров'язбережувальних технологій у початковій школі. Підготувала методичне забезпечення до проведення виховних годин з теми «Здоровим бути модно».

Дані розробки допомогли їй та її  колегам виявити неординарних і творчих особистостей серед учнів початкової школи.

ЇЇ учні є переможцями різних районних конкурсів. змагань. Наталія Олександрівна має активну життєву позицію. Ділиться досвідом роботи з колегами під час проведення відкритих уроків, районних семінарів-практикумів для вчителів початкових класі, образотворчого мистецтва.

 

Заступник директора з НВР                       Н.В.Назаренко

 

Категорія: З досвіду роботи | Додав: учитель
Переглядів: 856 | Завантажень: 12 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Фотоальбом
Copyright MyCorp © 2020