Тростянецька Філія №4
І-ІІ ступенів
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

Нд, 23.02.2020, 04:03
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Файли
Нормативно-правова база [3]
Плани роботи [3]
З досвіду роботи [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » З досвіду роботи

З досвіду роботи учителя математики Назаренко Н.В.
04.02.2016, 12:26

Описание: C:\Users\User\Desktop\Назаренко.jpg

ОПИС ДОСВІДУ

 

                              з науково-методичної проблеми

«Формування обчислювальних

навичок учнів та культури математичних

знань засобами використання ІКТ та

здоров’язбережувальних технологій»

 

вчителя математики

Тростянецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4

Тростянецької районної ради Сумської області

 

Назаренко Наталії Володимирівни

 

 

 Часто ми чуємо фразу: "Діти - наше майбутнє". Але від кого залежить майбутнє наших дітей? Сьогодні змінилися вимоги і до вчителя, і до учня. Становлення і розвиток суспільства породжує гостру необхідність в педагогах, що володіють високою професійною компетентністю, і спроможні створити особистість, незалежну, творчу. Сьогодні суспільство вимагає такого вчителя, який володіє педагогічною технологією та крокує в ногу з сучасністю. Як говорив Адольф  Дістервег, німецький педагог: "…Учитель повинен свідомо йти в ногу з сучасністю, пройматися і надихатися силами, що пробудилися в ній."

  Зараз склалось таке становище, при якому визначається необхідність посилення практичної спрямованості в навчанні школярів. Недостатня практична спрямованість призводить до того, що учні   не вміють використовувати навчальний матеріал для реалізації принципу зв’язку навчання з життям, а до цього ще  додаються недостатні обчислювальні навички. Науково-технічний прогрес іноді не йде на користь учням. Вони швидко виконують обчислення за допомогою обчислювальних пристроїв і часто на можуть виконати елементарні обчислення усно. Отже, учитель вважає, що актуальною є тема обраного напрямку роботи: «Формування обчислювальних навичок учнів та культури математичних знань засобами використання ІКТ та здоров’язбережувальних технологій».

 Великий внесок у розвиток даної проблеми формування практичних вмінь і навичок на уроках математики зробили  вчені: П.Р.Атутов, М.М.Скаткін, С.М.Шабанов, Д.А.Енштейн та ін.

На необхідність формування вмінь і навичок, які повинні знайти безпосереднє застосування в різних видах практичної діяльності учнів, вказується в роботах Н.О.Мечинської, О.Я.Савченко, А.М.Пишкало, А.М.Алексюк, С.І.Шварцбурд,  В.М.Монахов, Б.В.Гнеденко, В.Г.Зубов та ін.. Озанайомившись та опрацювавши   досвід роботи цих видатних педагогів та на основі власного педагогічного досвіду учитель має систему роботи, яка, на її думку сприяє формуванню обчислювальних навичок учнів. Вирішення питання обчислювальних навичок  лежить на шляху  зазубрювання таблиць додавання  та множення і використання  при виконанні одноманітних тренувальних вправ.

          Основними етапами формування математичних навичок  є:

  - етап формування досвіду – оволодіння умінням. Саме на цьому краще використовувати письмові обчислення. Але процес створення досвіду не обмежується заволодінням умінням;

 – етап автоматизації вміння,  під час якого відбувається  виняток деяких проміжних операцій, найкраще використовувати письмові обчислення з проміжними усними.

  Важливе завдання сучасної школи - розвиток в учнів у процесі навчання пізнавальної самостійності, творчої активності, потреби в знаннях. Якщо не займатися фізичними вправами та спортом, то настає небезпечна для здоров'я хвороба - гіподинамія, коли ж не тренується повсякденно пам'ять, то настає гіподинамія розуму. Обчислювальна культура формується в учнів на всіх етапах вивчення курсу математики, але як показує досвід, основа її закладається в перші 5-6 років навчання. У цей період школярі навчаються саме вмінню усвідомлено використовувати закони математичних дій (додавання, віднімання, множення, ділення, зведення у ступінь).

Основними засоби формування усних обчислювальних навичок є:

- виконання  основних  дій з десятковими числами;

 - вміння виконувати всі арифметичні дії з натуральними (багатозначними)     числами;

- застосування законів додавання і множення до спрощення виразів; 
- використання ознак подільності на 10, 2, 5, 3 та 9;

- округлення числа до будь-якого розряду;

 - визначення  порядку  дій при обчисленні значення виразу ;

         Отримані вміння та навички вдосконалюються і закріплюються в наступні роки навчання  в процесі вивчення алгебри, фізики, хімії  та інших предметів.

 З метою  розвитку в учнів свідомих і міцних обчислювальних навичок  я  використовую  різні методичні прийоми і форми роботи,  наприклад, усний рахунок, математичні ігри, для  старшокласників підбираю такі завдання, які легко обчислити і при цьому вони несуть максимум інформації та практичних навичок необхідних для  проходження ЗНО та ДПА.

Але, як показує досвід, обчислювальні навички наших учнів бажають бути кращими.  Основними причинами  невисокої обчислювальної культури учнів є:

- невисокий рівень мисленнєвої діяльності;
- відсутність спеціальної підготовки у батьків, недостатня увага з боку  дитячих дошкільних установ;

 -  неналежний контроль за дітьми при підготовці домашніх завдань з боку батьків;

- нерозвинена  увага і пам'ять учнів;

- низька  підготовка учнів з математики за курс початкової школи;

- відсутність системи у роботі над обчислювальними навичками і в контролі за оволодінням даними навичками в період навчання.

         Враховуючи ці чинники Наталія Володимирівна у своїй діяльності звертає увагу на дані причини  аби спрямовувати свою діяльність на підвищення обчислювальних навичок учнів.

          На уроках математики застосовує також елементи здоров’язберігаючих технологій за такими напрямками:

  • позитивна мотивація діяльності. Наявність позитивних психологічних настанов за допомогою слова, почуттів і жестів,  створення ситуації успіху для учнів, забезпечення емоційного  комфорту на уроці, що є профілактичним засобом попередження психотравматизму, стресів та неврозів (формування психічного, духовного здоров’я).
  • розв’язання задач з валеологічним змістом або використання статистичних методів аналізу, що сприяє розширенню життєвого досвіду учнів, формуванню у учнів необхідних знань і умінь спрямованих на збереження і розвиток їх індивідуального здоров’я, націлює на здоровий образ життя та культуру харчування, допомагає прийняттю валеологічно обґрунтованих рішень, наповненню діяльності особистісним смислом для учнів (формування фізичного, соціального, психічного здоров’я).
  • врахування індивідуальних стилів та можливостей навчання учнів. Створення середовища для вибору способів навчальної діяльності з урахуванням типу мислення, типу сприйняття, типу темпераменту, рівнів навчальних досягнень учнів, та використання технологій кооперативного навчання, забезпечення психологічного захисту  безпорадності у ситуації неуспішності, створення емоційно-комфортну, розвиток  творчих здібностей, комунікативних умінь  та уміння приймати рішення,  формування соціального, духовного, психічного здоров’я учнів;
  • забезпечення на уроці умов для рухової активності учнів, гімнастики для очей, пауз психоемоційного розвантаження;
  • дотримання норм обсягу домашніх завдань, передбачених СанПіН.

Застосовуючи  ці напрямки я враховую індивідуальні особливості дітей  під час оцінювання їхньої діяльності. 

         Вже багато років використовує в своїй діяльності опорні конспекти. Це не є новизною в математиці. Вона не намагається , щоб опорний конспект став черговою шпаргалкою, яких і так вже досить, але  спостерігає певний позитив і негатив у використанні опорних конспектів.

Позитив, який спостерігається:

  • учні використовують ці конспекти при розв’язуванні прикладів та задач;
  • вчаться висловлювати свої думки, коментувати;
  • легше розбираються в теоретичному матеріалі, краще його запам’ятовують.

Але поруч з цим є і негатив .

для досягнення більшого ефекту цей метод повинен використовуватись і на інших уроках;

  • в учнів 5 класів спостерігається період адаптації до нового способу засвоєння нового матеріалу.

         З метою виховання в учнів творчих здібностей на уроках математики, використовує  творчі завдання, що вимагають нестандартного підходу розвитку мислення.  Це можна побачити на прикладі розробленого уроку. (гип силка). Розробила творчу роботу «Принцип Діріхле в підготовці до олімпіад» (гіп силка).

         По можливості використовує на уроках ІКТ, що дає  можливість зекономити час на умовах задач, швидко провести усні опитування, проілюструвати урок цікавим матеріалом, який не міститься в підручнику.

Події, які відбуваються в політичному та економічному  житті нашої держави, спонукають нас – вчителів, приділяти більше уваги патріотичному вихованню на своїх уроках. Тому одним із найважливіших моїх  завдань  є продовження роботи з формування у дітей та молоді громадянських якостей, розуміння приналежності до Українського народу.  Учитель чітко усвідомлює, що патріотичне виховання має охоплювати всіх учасників навчально-виховного процесу, сприяти формуванню у дітей та утвердженню у педагогів і батьків національних та загальнолюдських цінностей, особистісних якостей, що притаманні громадянину України.

Як учитель математики вона складає сама  задачі , які несуть інформацію про досягнення нашої держави, виховує любов до свого міста, працює над створенням у класі атмосфери взаємоповаги між учнями. Адже з маленьких частинок формується велика любов до Батьківщини.

  Основними досягненнями є те, що її учениця Шило Світлана пов’язала свою діяльність з педагогікою, багато випускників є студентами технічних вузів, а дехто вже працює.

Десять років Наталія Володимирівна була координатором Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру» у нашому районі, завдяки спільній співпраці, кожного року кількість учасників збільшувалась і завдяки цьому Григор’єв  Володимир мав можливість відпочити в математичному таборі. Маю нагороди на рівні району та області. Учитель ділиться досвідом роботи  під час проведення відкритих уроків. готує матеріали для виступів під час проведення районних семінарів.

 

Директор школи                              О.М.Заїка

 

Категорія: З досвіду роботи | Додав: учитель
Переглядів: 344 | Завантажень: 7 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Фотоальбом
Copyright MyCorp © 2020