Тростянецька Філія №4
І-ІІ ступенів
ЗЗСО І-ІІІ ступенів №3

Ср, 16.10.2019, 11:30
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Файли
Нормативно-правова база [3]
Плани роботи [2]
З досвіду роботи [6]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

«Учитель повинен більше працювати не на 

уроці, а готуючись до нього» 

(В. Сухомлинський).

Положення

про самоосвітню діяльність вчителя

 

  1. Загальні положення

Педагог - основна дійова особа у реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам вчитель, змінюється мета й завдання його освітянської діяльності. Сучасний педагог має бути готовим до змін, а тому доволі актуальною є проблема неперервної освіти, спрямованої на професійне становлення, вдосконалення педагогічної майстерності й підвищення кваліфікації.

Сучасні вимоги до педагога на перше місце ставлять систематичну самостійну роботу з розвитку професійної компетентності, поглиблення його теоретичних знань та практичних умінь. Отже, проблема самоосвіти стає все більш актуальною.

Завданням методичної роботи на даному етапі є максимальне спрямування інтелектуального та творчого потенціалу педагогів на самоосвіту. 

Важливою ознакою самоосвіти педагога є те, що результатом його роботи виступає розвиток учнів, як наслідок особистісного і професіонального самовдосконалення.  Тому вчитель має постійно оновлюватися, розвиватися індивідуально.

2. Мета самоосвітньої діяльності:

2.1. задоволення інтересів педагогів у постійному підвищенні свого професійного рівня;

2.2. стимулювання творчого потенціалу вчителя  на основі сучасного освітнього рівня;

2.3. набуття педагогічними працівниками важливих фахових компетентностей, які дозволяють упевнено орієнтуватися в інформаційному просторі, досягати успіху в професійному самовираженні та відчутно впливають на розвиток школярів.

3. Завдання самоосвітньої діяльності :

 3.1. мотивація освітньої діяльності вчителя;

3.2.  розвиток умінь і навичок самоосвіти;

3.3. удосконалення теоретичних знань;

3.4. вивчення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду;

3.4.  стимулювання експериментальної та дослідницької діяльності вчителя;

3.5. оволодіння новими формами, методами, прийомами навчання і виховання учнів);

3.6. розвиток професійної компетентності педагога, вихователя.

4. Форми самоосвіти:

4.1. самостійне опрацювання нормативно-правової бази щодо освітньої діяльності, педагогічних видань для підвищення професійної компетентності (використання друкованих видань та інтернет-ресурсі) ;

4.2. педагогічна рада;

4.3. робота МО; творчі групи;

4.4.  семінари;

4.5. тренінги;

4.6. лекції, педагогічні читання;

4.7. круглі столи;

4.8. відкриті уроки тощо.

5. Методи самоосвіти:

5.1. діагностика;

5.2.  тренінги;

5.3. моделювання ситуацій;

5.4. розробка уроків та позакласних заходів;

5.5. самостійна діяльність;

5.6. самоаналіз та самозвіт;

5.7. опрацювання фахової літератури.

 

 6. Етапи  організації самоосвітньої діяльності педагогів

        Перший етап, організаційний або установчий, який передбачає створення організаційних умов до самоосвітньої роботи: вибір мети роботи, формування особистої індивідуальної теми (беручи до уваги науково-методичну тему школи  та методичного об’єднання), осмислення послідовності  дій.

        Другий етап – удосконалення теоретичної підготовки з даної проблеми -  педагог самостійно знайомиться з психолого-педагогічною та методичною літературою з обраної проблеми, вивчення досягнень науки, ППД тощо.

       Третій етап – упровадження в практику здобутих знань – перевірка здобутих теоретичних знань у  роботі, можлива постановка експерименту. Практична робота продовжує супроводжуватись вивченням додаткової літератури.

       Четвертий етап – теоретичне осмислення, аналіз, узагальнення, систематизація нових форм і методів навчально-виховної діяльності, накопичення педагогічних фактів - колективне обговорення прочитаної педагогічної літератури; творчі звіти про хід самоосвіти; відвідування, з наступним обговоренням, відкритих уроків з обраної проблеми та інші колективні форми роботи.

        П’ятий етап – підсумково-контрольний - підсумки самоосвітньої роботи, узагальнюються спостереження, оформлюються результати. При цьому головним виступає опис проведеної роботи й установлених фактів, їх аналіз, теоретичне обґрунтування результатів, формулювання загальних висновків та визначення перспектив у роботі   (виступ на засіданні педагогічної ради, засіданні методичного об’єднання, оформлення порт фоліо педагога, випуску друкованої продукції).

7. Методика та техніка самоосвіти

 

Методика та техніка самоосвіти безпосередньо пов’язані з рівнем сформованості в педагогів системи основних педагогічних таких умінь як:

·        вивчати необхідну літературу та передовий педагогічний досвід;

·        виокремлювати з літератури, що вивчається, та передового педагогічного досвіду основні актуальні положення, факти, явища, що піднімають теоретичний і методичний рівень педагога;

·        відбирати з прочитаного та побаченого педагогом думки та методичні знахідки для апробації у власній педагогічній діяльності;

·        систематизувати та розробляти науково-методичні узагальнення;

·        упроваджувати досягнення психолого-педагогічної науки та педагогічної практики у власний досвід роботи з учнями.

8. Показники ефективності  самоосвітньої діяльності учителя:

8.1. якість організованого педагогом навчально-виховного процесу;

8.2. професійно-кваліфікаційне зростання педагога;

8.3. результати ЗНО випускників з даного предмета;

8.4. результативність участі школярів в олімпіадах, конкурсах, виставках, оглядах (різного рівня);

8.5. результативність учнівських науково-дослідницьких робіт (різного рівня).

9. Завершення роботи над темою самоосвіти – результати самоосвіти(різного рівня)

Підсумком роботи може стати творчий звіт педагога, який здійснюється у різних формах.

Традиційні форми: доповідь; виступ на семінарі; виступ на педагогічній раді; виступ на засіданні методичного об’єднання; дидактичний матеріал; розробка пакету стандартного поурочного планування з теми чи групи тем; комплект дидактичного матеріалу з предмета; збірники практичних, контрольних робіт; розробка комплекту роздаткового матеріалу з предмету; розробка тематичних класних годин, батьківських зборів чи позакласних заходів; розробка пакету матеріалів для підготовки учнів до конкурсів, олімпіад; база даних питань і задач з предмета тощо.

Інноваційні форми: проект; розробка електронних уроків, посібників тощо; розробка пакету тестового матеріалу на електронних носіях; створення особистої методичної чи предметної web-сторінки; створення електронної бібліотеки творів художньої літератури згідно з програмами тощо.
Науково-методичні форми: методичний посібник; навчальний посібник; стаття до фахового видання; науково-методична розробка; методичний чи діагностичний кейс; створення термінологічного словника; творчий звіт тощо.

Результати самоосвітньої роботи педагога розміщуються в  «Освітньому маршруті педагога» у розділ «Самоосвітня діяльність».

 

Науково-методична проблема закладу

"Розвиток ключових компетентностей учнів, підвищення рівня їх соціалізації та адаптації до життя у громадянському суспільстві,  шляхом удосконалення освітного процесу на інноваційній основі" 

 

 

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Жовтень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Фотоальбом
Copyright MyCorp © 2019